
Для учасників фестивалю

Всеукраїнський благодійний культурно-науковий фонд Т.Г.Шевченка
Шевченківський національний заповідник
МІЖНАРОДНИЙ МУЗИЧНИЙ ФЕСТИВАЛЬ "ЗАПОВІТ"
ДО УВАГИ УЧАСНИКІВ ФЕСТИВАЛЮ!
З огляду на основну вимогу фестивалю: обов'язкове включення виконання «Заповіту» (на музику одного з численних композиторів або на власну) пропонуємо ознайомитися з іменами українських композиторів, які писали оригінальні твори на слова «Заповіту» а чи інтерпретували музичні твори колег:
«ЗАПОВІТ» Т. Г. Шевченка у музичній творчості українських композиторів:
1. Авдієвський Анатолій – аранжування для народного хору а cappella.
2. Александров Олександр – опрацювання для чоловічого хору без супроводу (1959 р.).
3. Антонюк Валерій – для мішаного хору а cappella (2010 р.).
4. Араратян Вааги – солоспів для голосу у супроводі ф-но (1938 р.).
5. Барвинський Василь – кантата для чоловічого і мішаного хорів із супроводом оркестру або ф-но в чотири руки (1917 р.). Варіант для хору а cappella.
6. Батюк Порфірій – для дитячого хору.
7. Безшлях (Пущанський – Кривий) Терентій – опрацювання української народної пісні «Заповіт» для мішаного й чоловічого хорів.
8. Білаш Олександр – з ораторії «Вишневий вітер» (1989 р.).
9. Бойченко Петро – аранжування для мішаного хору без супроводу (Херсон).
10. Борщ Микола – опрацювання та оркестрування для капели бандуристів ім. О. Вересая (м. Чернігів) мелодії Г. Гладкого, аранжування К. Стеценка.
11. Бучацька-Бровар Ростислава – аранжування для голосу з літерно-цифровим позначенням партій супроводу (1969 р.).
12. Васильченко О. – опрацювання мелодії Г.Гладкого для співу у супроводі семиструнної гітари.
13. Вербицький Михайло – для подвійного хору (мішаного і чоловічого), соліста (бас) та симфонічного оркестру (1868 р.).
14. Верета Григорій – мелодія Г. Гладкого, опрацювання для мішаного хору а cappella.
15. Вериківський Михайло – «Відповідь на «Заповіт» Т. Шевченка» (текст А. Лахуті в перекладі М. Рильського), 1939 р..
16. Вілінський Микола – для хору та симфонічного оркестру (1939 р.). Ораторія 39.
17. Гайворонський Михайло – для мішаного хору а cappella (варіант – для вокального тріо).
18. Гвоздь Микола – опрацювання для капели бандуристів.
19. Гладкий Гордій – первісний варіант у супроводі гітари (1869 – 1870 рр.). Новий варіант для чоловічого хору без супроводу.
20. Глієр Рейнгольд – ораторія 73 «Пам'яті великого українського народного поета Т. Г. Шевченка», «Заповіт» мі мінор.
21. Губаренко Віталій – із симфонічної поеми «Пам'яті Т. Шевченка», мелодія Г.Гладкого (1962 р.).
22. Давидовський Григорій – опрацювання мелодії Г. Гладкого (1926 р.).
23. Демуцький Порфірій – для однорідного хору а cappella (опрацювання української народної пісні); варіант – для балалайки з фортепіано.
24. Дрімцов (Дрімченко) Сергій – для мішаного хору у супроводі фортепіано.
25. Дубравін Яков – опрацювання для чоловічого квартету без супроводу (1964 р.).
26. Дутчак Віолетта – аранжування для ансамблю бандуристів. Мелодія Г. Гладкого, муз. К. Стеценка.
27. Ємець Василь – опрацювання української народної пісні для голосу у супроводі бандури.
28. Зажитько Сергій – для соло баритону, струнних, духових, арфи, фортепіано, литавр (2020 – 21 рр.), версія для соліста баритона та фортепіано (2021 р.).
29. Заремба Владислав – солоспів для голосу у супроводі фортепіано (Серія 11, №30); варіанти – для мішаного хору у супроводі фортепіано.
30. Затурян Анатолій – для мішаного хору без супроводу (опрацювання української народної пісні).
31. Захарченко Віктор – опрацювання української народної пісні для мішаного хору без супроводу.
32. Зноско-Боровський Олександр – музична редакція української народної пісні для двох голосів (1951 р.).
33. Золотарьов (Куюмжі) Василь – симфонічно-хоровий цикл «Шевченківська весна, частина 5 (1929 р.).
34. Іваноньків Богдан – мелодія Г. Гладкого, опрацювання для капели бандуристів.
35. Кишакевич Йосип – опрацювання для мішаного хору без супроводу.
36. Козловський Олексій – для мішаного хору а cappella (1919 р.).
37. Колодуб Лев – опера «Поет», епілог «Заповіт» для мішаного хору з фортепіано (2005 р.).
38. Конощенко Володимир – опрацювання для мішаного хору без супроводу (1990 р.).
39. Корчинський Юліан – вільне перекладення мелодії Г. Гладкого для мішаного хору з супроводом фортепіано.
40. Котко Дмитро – музична редакція мелодії Г. Гладкого, аранжування К. Стеценка.
41. Кошиць Олександр – мелодія Г. Гладкого, аранжування для чоловічого хору.
42. Кропива С. – гармонізація для народного хору (1963 р.).
43. Кушніренко Андрій – для мішаного хору із супроводом оркестру (1979 р.).
44. Лапинський Наум – мелодія Г.Гладкого, солоспів для голосу у супроводу фортепіано.
45. Левитський Борис – для мішаного хору без супроводу (варіант – з фортепіано).
46. Левитський (Левицький) Борис Порфирович – для дитячого хору (м. Переяслав).
47. Левицький Михайло – аранжування для чотириголосся.
48. Леонтович Микола - рукопис не закінчено.
49. Лисенко Микола – соло для тенора та чоловічого хору з супроводом фортепіано (1868 р.).
50. Людкевич Станіслав – кантата «Заповіт» (1934 р., друга редакція 1955 р.). «Заповіт» для мішаного хору а cappella (1936 р., варіанти – для чоловічого та жіночого хорів).
51. Лятошинський Борис – кантата «Заповіт» мішаного хору та великого симфонічного оркестру, варіант – із супроводом фортепіано.
52. Манілов Григорій – аранжування української народної пісні для мішаного хору.
53. Матюк Віктор – здійснив опрацювання, підготував до публікації і видав клавір хору - кантати «Заповіт» у супроводі фортепіано.
54. Медражевський Афанасій – мелодія Г. Гладкого, гармонізація К. Стеценка, переклад для мішаного хору у супроводі фортепіано А. Медражевського.
55. Михаць Микола – опрацювання, музична редакція та оркестрування (для виконання в супроводі симфонічного оркестру) музики М. Вербицького.
56. Міньківський Олександр – опрацювання для капели бандуристів мелодії Г. Гладкого.
57. Мовчан Єгор – для голосу у супроводі бандури.
58. Мота Володимир – переклад для голосу у супроводі бандури (мелодія Г.Гладкого, гармонізація К. Стеценка).
59. Найда Ярослав – для мішаного хору та оркестру народних інструментів.
60. Незведський Микола – варіації на мелодію Г.Гладкого для струнного оркестру та фортепіано (2927 р.).
61. Омельський Іполит – для чоловічого або жіночого хору без інструментального супроводу.
62. Павлюк Василь – мелодія Г.Гладкого, аранжування для мішаного хору без супроводу.
63. Павлюченко Станіслав – інструментування, мелодія Г.Гладкого, аранжування Л.Ревуцького.
64. Підгорецький Борис – аранжування для мішаного хору. ???
65. Попадич Федір – опрацювання мелодії Г. Гладкого для мішаного хору без супроводу.
66. Протопопов Сергій – опрацювання української народної пісні «Заповіт».
67. Ревуцький Левко – мелодія Г. Гладкого, аранжування для однорідного (двоголосого) хору у супроводі фортепіано (1924 р.) та для чотириголосного у супроводі фортепіано (1942 р.).
68. Рудянський Олександр – пісня – символ (використана в опері «Ш лях Тараса», 1992 р.).
69. Садовський Євген-Орест (США, м. Клівленд, Огайо) – для чоловічого хору та баритона соло (1973 р.).
70. Сильвестров Валентин – для солістів, 1996 р.; для солістів і хору а cappella (із циклу «Чотири піснеспіви, 2014 р.); для баритона і мішаного хору а cappella.
71. Сичов Олександр – для чоловічого вокального ансамблю з інструментальним супроводом.
72. Сіренко Алла – для голосу, фортепіано та скрипки чи віолончелі (1964 р.).
73. Січинський Денис – переклад для оркестру музики М. Вербицького, 1904 р..
74. Смеречанський Ярослав – для баса соло і чоловічого хору а cappella та баса соло і мішаного хору а cappella.
75. Соневицький Ігор – цикл «Шевченкіана» (цикл пісень на вірші Т. Шевченка) для баритона у супроводі фортепіано.
76. Спендіаров (Спендіарян) Олександр – мелодія Г. Гладкого, опрацювання для чоловічого хору без супроводу, 1921 р..
77. Стадник Олександр – для мішаного хору а cappella (варіант – із супроводом оркестру народних інструментів), 1993 р..
78. Старицький Михайло – «Заповіт», фільми: «Тарас Шевченко. «Заповіт», (1992 – 1997 рр.); «Поет і княжна» (1999 р.).
79. Стельмащук Степан – мелодія Г.Гладкого, аранжування для мішаного хору без супроводу, 1956 р..
80. Степовий Яків – мелодія Г.Гладкого, для мішаного хору а cappella (1926 р.) та для чоловічого хору у супроводі фортепіано (1921 р.); «Рондо» для фортепіано на основі української народної пісні «Заповіт».
81. Стефанишин Мирослав – для двоголосого народного хору або фольклорного гурту (2011 р.).
82. Стеценко Кирило – мелодія Г.Гладкого, аранжування для мішаного хору із супроводом фортепіано (1911 р.); варіанти – для мішаного хору без супроводу (1921 р.), для дитячого хору без інструментального супроводу (1828 р.), для баритона соло з фортепіано (1909 р.);
83. Триліс Василь – мелодія Г. Гладкого, аранжування для чоловічого триголосся (2015 р.).
84. Федорів Мирон (Михайло) – для мішаного хору а cappella.
85. Хаврусь Сергій – опрацювання української народної пісні для дитячого хору.
86. Хоткевич Гнат – для чоловічого хору у супроводі бандурного оркестру.
87. Шамо Ігор – цикл «Шість новел для фортепіано», 5 і 6 за мотивами «Заповіту» («Кайдани порвіте…», «Серед степу широкого…») (1960 р.).
88. Шевченко Василь – мелодія Г. Гладкого, аранжування для ансамблю бандуристів; варіанти – для оркестру народних інструментів, для голосу в супроводі бандури.
89. Шпак Микола – «Шевченкіана в музиці: програмні музичні твори за текстами поем і поезій Т. Шевченка для баяна» (зокрема «Заповіт»).
90. Штогаренко Андрій – мелодію «Заповіту» покладено в основу симфонічної поеми «Душа поета» (1960 р.).
91. Шуровська-Россіневич Платоніда – аранжування для мішаного хору.
92. Юцевич Євген – мелодія Г.Гладкого, інструментування для духового оркестру (муз. редакція Б. Лятошинського).
93. Ященко Леопольд – опрацювання для мішаного хору мелодії Г.Гладкого;
94. Маринич Володимир - мелодія з фільму "Заповіт", аранжування для баритона соло та капели бануристів.
Автор підбірки: автор-упорядник видання «Музична шевченкіана українських композиторів», хоровий диригент, співак, педагог, Лауреат 10-го Міжнародного конкурсу хорової музики Мирослав Гулковський.